هر تفاوت یک فرصت      هر فرصت یک غنیمت

چشم انداز:

مجتمع آموزشی – فرهنگی «شکوه شفق» ؛  پیشرو در پرورش نسلی اندیشمند ،پویا،مستقل،یادگیرنده،دارای توانمندی های مهارتی شایسته با بهره مندی و پیشتازی در منابع انسانی متخصص ،ایده های برتر و فناوری های نوین آموزشی ،متناسب با الزامات قرن جدید (1400) و مرجعی عالی در حیطه آموزش.

ماموریت:

جذب ،پرورش و کمال بخشی آموزشی فرزندان ایران با توانمندی مهارتی  و بهره برداری حداکثری ایده ها و تجارب و فرزانگی رهنمایان و مربیان آموزشی و پرورشی و به کارگیری امکانات برتر آموزشی و فناوری و ایجاد پایگاه نیروی انسانی متخصص.

ما در شکوه شفق برآنیم تا فرزندانمان طی12سال حضور در این مجموعه بع توانمندیهای ذیل نائل شوند :
1-نوجوانی با نشاط ،صاحب سلامت روانشناختی و جسمانی و علاقمند به یادگیری
2-کوشا در مسیر کشف استعدادهای خود و دستیابی به اهداف خود از طریق خود ارزیابی و برنامه ریزی مدام
3-صاحب مهارت خود آگاهی و سایر مهارت های ده گانه زندگی
4-خلاق و با اعتماد به نفس در ابراز ایده های خود
5-مشتاق و دارای انگیزه درونی و خود مختاری بالا در مسیر دستبابی به اهداف آموزشی و غیر آموزشی خود
6-با حس اجتماعی قوی ،اهل مشارکت و دارای نقش ها و مسئولیت های اجتماعی متعدد
7-فردی متعهد به مبدا هستی ،خود،خانواده،اجتماع ،محیط زیست و کشور ایران
8-آشنا به نقش جنسیتی خود و آماده برای پذیرش نقش همسری و والدگر
9-نوجوانی اهل معنویت با تکیه بر مولفه های فرهنگی
10-دانش آموزانی موفق در ورود به مقاطع بعدی بر اساس استعداد و گرایش خود
11-مسلط به تکنولوژی های جدید و برنامه نویسی در سطح مطلوب و حداقل یک زبان خارجی و صاحب سواد مالی و رسانه ای
12-صاحب حداقل یک مهارت

ما باور داریم فرزندانمان ،کودکان و نوجوانمان، با خیال و آرزو، سادگی و شفافیت، شادی و تحرک آزاد پیوندی طبیعی دارند. بی پروا در تلاشند به خواسته هایشان برسند.
ما رویش منحصر به فرد هر دانش آموز را طبیعت هر انسان می دانیم. مشتاقانه از آن استقبال می کنیم. شرایط برتر و بهینه این رویش و جهش را، به سوی آفتاب آگاهی و مهارت، فراهم می کنیم.
«شکوه شفق» فضایی فراهم می کند که فرزندمان برای رفتن به مدرسه لحظه شماری کند. خوشنود و شاد باشد از در میان جمع بودن. لذت ناب همراهی با دوستانش را بچشد.
«شکوه شفق» فرزندمان را آن چنان غنی می کند که پرانگیزه و صبور، زیست انسانی و اجتماعی پر از شرافت را تجربه کند. با چتر گفت و گو و مهارت حل مسأله، حیات اجتماعی خود را پاس بدارد.
در «شکوه شفق»،ما درس ها یمان را در متن بازی ،فعالیت و مهارت با تکاپوو حرکت وپر نشاط و با امید می آموزیم .می آموزیم تا آگاه و بیدار و مفید باشیم .
دانش آموز «شکوه سفق» مسئولیت در جانش ریشه دارد. از تمام انرژی عظیم روحش بهره می برد تا اجتماعی انسانی تر؛ زیباترو پر نشاط تر بسازد.
ما در «شکوه شفق» تلاش می کنیم راهبران و تسهیل گرانی را به همکاری فرا خوانیم که عاشق کودک و نوجوان باشند. خلاقیت و نوآوری را ارزشمندترین صفت خود بدانند. آموزش عادت واره در ذهن‌شان جایگاهی نداشته باشد.
ما به «شکوه شفق» خوش آمدیم تا شکوه عشق و دوستی و صلح را نگاهبان باشیم .
ما به «شکوه شفق» خوش آمدیم تا «هنر خوب زیستن » را تجربه کنیم و فردایی سر شار از ایمان و راستی و درستی را بیافرینیم.
مدیر عامل دکتر محمد بهجتی
دکترای مدیریت راهبردی و مسئول تیم سیلست گذاری

چندین سال حضور در انجمن اولیاء و مربیان مدارس باسابقه و تلاش های کم بازده این مدارس جهت جذاب سازی، ایجاد محیطی شاد و عدم تمرکز بر شناخت وتقویت توانمندی های دانش آموزان به جای تمرکز بر آموزش درسی، انگیزه ای شد برای تاسیس مجموعه ای جدید بنام شکوه شفق در سال 95.
جذب دبیرانی جوان، مستعد، نوآور و دلسوز و بهره گیری از تجارب جهانی دو بازوی استراتژیکی هستند که برای تحقق اهدافمان انتخاب کردیم و برای آن سرمایه گذاری خواهیم کرد.
لذت آموزش با روش بازی سازی (Gamification) در چندین دوره، اقتباس شده از دانشگاه هاروارد، انگیزه زیادی برای بومی سازی و توسعه این روش برای سنین پایین در من ایجاد کرد. خصوصا اینکه بتواند این بازی ها در فضاهای غیر رسمی و همراه زندگی بچه ها و توسط هم بازی هایی مثل عروسک ها و ماشین های هوشمند باشد.
انتظار می رود در طی اولین دهه فعالیت، شاهد اثربخشی دیدگاه متمایز مجتمع بوده و بتوانیم برای توسعه و تکثیر موفق در مدارس همکار، تلاش نموده و جهش استعداد نسل آتی ایران عزیزمان را جشن بگیریم.
یکی از خاطرات فراموش نشدنی دوران نوجوانی ام ، 4-5 ساعت بازی روپولی است؛که خیلی ظریف مفاهیم سرمایه گذاری را آموزش می داد. الان وقتی می بینم چگونه دختران و پسران مجبورند فقط مفاهیم کسب و کار را حفظ کنند در حالیکه می توانند به راحتی با یک بازی این مفاهیم را درک و به کار ببندند ناراحت می شوم. ایده ی مدرسه ی کسب و کار و زندگی با مشاهده الگوها و نمونه های بسیار موفق هاروارد و لندن بسیار در من تاثیر گذار بود و امیدوارم بتوانیم نمونه سازی موفق و کاملی از آن را داشته باشیم.
الگوبرداری ازروش آموزش حوزوی (مباحثه) و استفاده از فناوریهای نوین برای تصویرسازی و درک عمیق مفاهیم علمی از جمله راهبردهایی است که به نظرم می تواند بی نظیر باشد و به شدت به مدیران مجموعه توصیه می نمایم.
داشتن فرزندی علاقه مند به یادگیری، توانمند در مدیریت زندگی، با نشاط و سرشار از سلامت روانشناختی از آرزوهای هر والدی است که مجتمع شکوه شفق هم به آن متعهد می باشد.
دکتر سید ولی الله فاطمی اردکانی

آغاز راه:
به نام دوست که هرچه دارم از اوست.
اخرین روزهای زمستان بود، روز های خوبی بود.
آرامش خاصی داشتم. تازه مدرسه ی جدیدی را پیدا کرده بودم که دخترم در آن با آرامش درس می خواند.
دیگر اضطراب و نگرانی نداشت، آنجا مقایسه نمی کردند، خودش را دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند.
هنگام صبح با علاقه از خواب بیدار می شد و برای رفتن به مدرسه پرازاشتیاق بود.
قدم هایش را محکم بر می داشت و مدرسه برایش ارزشمند بود .
شوق را در چهره اش می دیدم، از مدرسه که بر می گشت شاد بود، تکالیف نوشتنی و اجباری نداشت .....
روزها به خوبی می گذشت تا اینکه خبر جدیدی را شنیدم؛خبر این بود که مدرسه به خاطر مشکلات مالی قرار است تعطیل شود.
طوفان شدیدی آرامشم را بهم ریخت .
او را به کجا ببرم که باز شاد باشد؟
دوست داشتم زندگی را از پشت پنجره ی درس یاد بگیرد؛ تا حالا توانسته بودم به اجبار کلمات و اعداد را به او یاد بدهم ولی زندگی کردن را نه! محبت کردن را نه!
تازه فهمیده بودم اگر آموزش در مسیر رشد و سازندگی نباشد، در آینده چه خطرهایی در کمین اوست.
.به مدرسه رفتم؛ چهره ی نگران مادرها و حال و هوای آن ها، خبر تعطیلی مدرسه را تایید می کرد.
همین افکارو دیدن مادرهای مستاصل مثل خودم ، ما را به تکاپو انداخت. شاید جایی را پیدا کنیم برای یادگیری زندگی شاد، ولی موفق نشدیم.
به راه های زیادی فکر کردیم، که سرانجام فکرراه اندازی مدرسه ای متناسب با آنچه که می خواستیم در ذهنمان جرقه زد.
حمایت اطرافیان، همفکری دوستان و تشویق به استفاده از سرمایه های موجود، زمینه ی تاسیس مدرسه ای بر مبنای روش های به روز دنیا شد.
.....واینگونه شکوه شفق آغاز شد.
الهام بهجتی رئیس هیات مدیره

به شکوه شفق بپیوندید!

چرا شکوه شفق؟

با ما همکار شوید!